Supersize Me

0
158

Η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει πλέον πολύ γρήγορους ρυθμούς ζωής. Ειδικότερα, ζούμε σε μία εποχή όπου έχουμε εθιστεί στο “γρήγορο”. Γρήγορο πλύσιμο αυτοκινήτων, γρήγορο πλύσιμο ρούχων και φυσικά γρήγορο φαγητό, το λεγόμενο fast food. 

Πολλοί άνθρωποι νιώθουν ότι δεν μπορούν να αντισταθούν στο φαγητό αυτό, κάνοντάς το συνήθειά τους…ένα burger, μία pizza, ένα σουβλάκι, μία πάστα…Αυτά τα φαγητά αποτελούν ομάδες υψηλού κινδύνου λόγω της αυξημένης ενεργειακής πυκνότητας (πολλές θερμίδες), αλλά και λόγω των σοβαρών επιπτώσεων που έχουν στην υγείας μας (αυξημένα κορεσμένα και trans λιπαρά και ζάχαρη), όπως για παράδειγμα όταν το burger έχει έξτρα μπέικον, ή όταν το σουβλάκι έχει πατάτες τηγανητές.

Πώς όμως θα μπορούσαμε να ελέγξουμε τι βάζουμε στο πιάτο μας; Yπάρχει εναλλακτική επιλογή;
Πάντοτε υπάρχει!

Διάβασε παρακάτω κάποιες απλές συμβουλές σε περίπτωση που “παρεκτραπείς” και καταναλώσεις (ή θες να καταναλώσεις) κάτι “βλαβερό”:

  • Λιγουρεύτηκες μία σαλάτα του Καίσαρα ή του Σεφ; Οκ, αλλά προτίμησε να προσθέσεις μία σος μουστάρδας αντί για σος μαγιονέζας. Επίσης, περιόρισε ή και μην προσθέσεις καθόλου τυρί παρμεζάνα.
  • Εάν θελήσεις να τηγανίσεις πατάτες, μπορείς εναλλακτικά να τις βάλεις στον φούρνο σε λαδόκολλα με λίγο λαδάκι και να της αφήσεις να ψηθούν! Το αποτέλεσμα θα σε ενθουσιάσει.
  • Ακαταμάχητο Burger! Επίλεξε με προσοχή όμως τα υλικά σου. Προσέθεσε (εκτός από το μοσχαρίσιο μπιφτέκι), ντομάτα, κρεμμύδι, μαρούλι, μουστάρδα και αν το θες λίγο πιο πικάντικο βάλε λίγο ταμπάσκο ή και καυτερή πιπεριά.
  • Σε περίπτωση που έρθει η παρέα σπίτι και θέλετε να παραγγείλετε πίτσα, προτίμησε αυτήν με τα λιγότερο βλαβερά υλικά, π.χ. ντομάτα και λαχανικά.
  • Υγιεινό σουβλάκι; Αμέ! Πίτα ολικής άλεσης, κοτόπουλο, μαρούλι, ντομάτα και μουστάρδα (ή και τζατζίκι)!
  • Brunch…χωρίς pancakes γίνεται; Φτιάξε τα pancakes με βρώμη (δες τη συνταγή σε προηγούμενο άρθρο μου, Υγιεινα Pancakes; Και ομως γινεται!) και σαν γαρνιτούρα βάλε μέλι ή σοκολάτα υγείας με φρούτα.

Υπάρχουν όμως και φορές που δεν μπορούμε να κρατηθούμε και καταναλώνουμε αλόγιστα ό,τι επιθυμήσουμε τη δεδομένη στιγμή.

Αν θέλεις να απολαύσεις κάτι συγκεκριμένο μην το στερήσεις από τον εαυτό σου. Πολύ πιθανό να καταλήξεις να φας κάτι άλλο, ίσως πιο υγιεινό, αλλά στο τέλος και αυτό που αρχικά ήθελες. Ό,τι και να επιλέξεις, απόλαυσε το. Μάσησε αργά και γεύσου κάθε μπουκιά του σνακ ή του γεύματός σου. Τέλος, μία ημέρα την εβδομάδα όρισε ένα γευματίδιο στην ημέρα αυτή που θα είναι έξω από τις υγιεινές σου επιλογές και σταδιακά αραίωσε την κατανάλωση του.

Όπως και να έχει η υγιεινή και η ισορροπημένη διατροφή πρέπει να είναι προτεραιότητα και όχι καταναγκαστικό έργο όχι μόνο για να έχουμε μια ωραία και αδύνατη σιλουέτα, αλλά κυρίως για να αποτρέψουμε πιθανά προβλήματα υγείας.

(ο τίτλος είναι παρμένος από την ομώνυμη ταινία super size me, 2004)

*Για οποιαδήποτε κίνηση ή απόφαση (ειδικά όταν αφορά θέματα υγείας) πρέπει να πάρεις τη συμβουλή από τον γιατρό σου