Πώς η Μεσογειακή διατροφή συμβάλλει στην διατήρηση της υγείας μας;

0
345

Η Μεσογειακή διατροφή είναι πάντα επίκαιρη.

Προέρχεται από τις χώρες Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και έχει συνδεθεί στον επιστημονικό χώρο με την πρόληψη αλλά και την έκβαση διαφόρων ασθενειών.

Η Μεσογειακή διατροφή εμπεριέχει την κατανάλωση:

  • Ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων φυτικής προέλευσης
  • Ελαιόλαδο ως το κύριος λίπος
  • Χαμηλή προς μέτρια πρόσληψη γαλακτοκομικών, ψαριού και πουλερικών
  • Χαμηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος
  • Χαμηλή/ μέτρια κατανάλωση κρασιού με τα γεύματα

Στοχεύει:

  • Στη μείωση κορεσμένων λιπαρών, καθώς κύρια πηγή λίπους αποτελεί το αγνό παρθένο ελαιόλαδο
  • Στη μείωση της χοληστερόλης
  • Στην αύξηση των φυτικών ινών

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η μείωση κορεσμένων λιπαρών αλλά και των trans λιπαρών* συμβάλλουν στην βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ και κυρίως στην βελτίωση της κλινικής εικόνας των ασθενών με υπερχοληστερολαιμία** ή/και αυξημένη τιμή της LDL χοληστερόλης (της λεγόμενης κακιάς χοληστερόλης). Σε αυτό προστίθενται και οι ευεργετικές δράσεις των φυτικών ινών.

Οι μακροχρόνιες επιδράσεις των φυτικών ινών όμως δεν περιορίζονται σε αυτά. Μειώνουν την αρτηριακή πίεση, επιδρούν θετικά στο σωματικό βάρος και στο σπλαχνικό λίπος και βοηθούν στην διαχείριση του σακχαρώδη διαβήτη.

*εμπεριέχονται σε είδη ζαχαροπλαστικής, στα λάδια τηγανίσματος, στα κέικ, στις τυρόπιτες (σφολιάτες, ζύμες κλπ), στη ζάχαρη, στα κράκερ, στα μπισκότα, στα σνακς (πατατάκια, γκοφρέτες κ.ά.), σε διάφορες έτοιμες σάλτσες κ.ά.

**παρουσία μεγάλης ποσότητας χοληστερόλης στο αίμα (πάνω από τα φυσιολογικά επιτρεπτά όρια)