5 λόγοι για να αρχίσεις να γυμνάζεσαι!

0
437

Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσουμε να γυμναζόμαστε! Μπορούμε να γραφτούμε στο γυμναστήριο, να ασχοληθούμε με κάποιο άθλημα ή ακόμα και να αρχίσουμε το περπάτημα σε κάποιο κοντινό πάρκο!

Να ακούς το σώμα σου και να ακολουθείς τον τρόπο εκγύμνασης που σου ταιριάζει.

Κάθε αρχή και δύσκολη λένε, αλλά με υπομονή και επιμονή μπορείς να οδηγηθείς σε όλα τα οφέλη της γυμναστικής.

Παρακάτω δες 5 λόγους για να αρχίσεις την γυμναστική:

  1. Μείωση σωματικού λίπους και απώλεια κιλών: η γυμναστική μειώνει την λιπώδη μάζα, ενισχύοντας την μυική μάζα του σώματος. Σε συνδυασμό με μία ισορροπημένη διατροφή μπορείς να προκαλέσεις το πολυπόθητο αρνητικό ισοζύγιο και να απαλλαχθείς από τα περιττά κιλά.
  2. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων: η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει το λιπιδαιμικό προφίλ καθώς αυξάνει την HDL χοληστερόλη (την κατά κόσμον καλή χοληστερόλη) και μειώνει τα τριγλυκερίδια με αποτέλεσμα να μειώνεται ο κίνδυνος αθηρωμάτωσης.
  3. Μειώνει τον κίνδυνο για υπέρταση: η αρτηριακή πίεση μειώνεται με την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας (σε συνδυασμό με τη μείωση αλατιού και την ισορροπημένη διατροφή). Συστήνονται το λιγότερο 30 min/ ημέρα μέτριας αερόβιας άσκησης 5-7 φορές την εβδομάδα (2013 ESH/ESC Journal of Hypertension).
  4. Βοηθάει στην διαχείριση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου ΙΙ: τα παγκρεατικά κύτταρα εκκρίνουν την ινσουλίνη, την ορμόνη που είναι υπέυθυνη για την απομάκρυνση της γλυκόζης από την κυκλοφορία. Η σωματική δραστηριότητα βοηθάει στην πρόσληψη της γλυκόζης από τα γύρω κύτταρα (μέσω συγκεκριμένων μηχανισμών) και έτσι, η συγκέντρωση γλυκόζης παραμένει σε φυσιολογικά όρια. Συστήνεται (Diabetes Care 2017) για άτομα που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη να κάνουν 150 min/ εβδομάδα μέτριας έντασης αερόβιας άσκησης, κατανεμημένη σε τουλάχιστον 3 ημέρες την εβδομάδα και όχι πάνω από δύο συνεχόμενες ημέρες χωρίς άσκηση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάποια αντένδειξη, η άσκηση με αντιστάσεις 2 φορές/ εβδομάδα βελτιώνει την κλινική εικόνα.
  5. Ενισχύει την διάθεσή μας.

Καλό είναι πριν αρχίσεις οποιαδήποτε μορφής δραστηριότητα να επισκεφτείς και να συμβουλευτείς τον γιατρό σου.

Σκέψου, λοιπόν, όλα τα θετικά οφέλη για την υγεία σου και ξεκίνα την γυμναστική!